අපේ රටේ ඉතිහාස කතාව හොයාගෙන යන ගමනෙදි අපිට මුණ ගැහෙන අති විශිෂ්ඨම
චරිතය තමයි රාවණා කියලා කියන්නේ. ඉන්දියානු ජන සාහිත්යමයේ එන රාමායනයේ
කියවෙන විදියට මේ විශිෂ්ඨ රාජ්ය පාලකයා නිහඬ වෙන්නේ රාම එක්ක පැවතිච්ච සටන
හින්දා. රාවණා කියන්නේ මුළු විශ්වයටම තම බල පරාක්රවමය විහිදවපු රජ කෙනෙක්.
හැබැයි ඉන්දියාවේ හිටිය ප්රාවදේශීය පාලකයෙක් වුන රාමට මේ රාවණා රජතුමා
පරාද වෙනවා. ඒ පරාජයට හේතුව වෙන්නේ රාවණා රජතුමාගේ සහෝදරයෙක් වුන විභීෂණ.
ඉතින් අපේ හෙළයන්ගේ ඉතිහාසය හොයාගෙන යන අද දවසේ මම හිතුවා මේ විභීෂණ කියන
ඉතිහාස ගත වුන චරිතය ගැන හොයලා බලන්න ඕනේ කියලා. විභීෂණ කියන නමත් එක්ක
එක තැනක රජතුමා කියලත් තවත් තැනක දෙවියන් කියලත් යෙදෙන අවස්ථා අපිට මුණ
ගැහෙනවා. විභීෂණ කියන්නේ දෙවි කෙනෙක්ද එහෙම නැත්තම් රජ කෙනෙක්ද?
ලංකාව පාලනය කරන, මේ හෙළදිවයින ආරක්ෂා කරන සතර වරම් දෙවිවරු අතරින් කෙනෙක් විදියට විභීෂණ දෙවියන්ව අඳුන්නනවා... අනෙක් තුන් දෙනා වෙන්නේ උපුල්වන් , සමන් , ස්කන්ධ කුමාර කියන දෙවිවරුයි.. මේ විභීෂණ දෙවියන් දේවත්වයට පත්වෙන්න කලින් අතීත හෙළදිවයිනේ රජ කෙනෙක් විදියට ජීවත් වුනා.. රාවණා රජතුමාගෙන් පස්සේ මේ හෙළදිවයිනේ රාජ්ය ත්වයට පත්වෙන්නේ මෙතුමා කියලයි පිළිගැනීම වෙන්නේ.. අපේ රටේ මුල් පදිංචි කාරයන් විදියට අපි අඳුනගත්ත යක්ෂ ගෝත්රිගකයන් අතරින් කෙනෙක් තමයි විභීෂණ කියලා කියන්නේ. විභීෂණ කියන නමේ තේරුමෙන් කියවෙන්නේ සතුරන් බියට පත්කරවන්නා කියලයි. සතුරන් බියට පත් කරන තරමට ශක්තිමත් වුන විභීෂණ රජතුමා රාම රාවණා සටනෙදි තමන්ගේ සහෝදරයට ද්රෝ හි වෙනවා. රාවණා රජතුමා විභීෂණයන්ගේ වැඩිමහල් සහෝදරයා. ඒත් මේ දෙන්නා අතරේ හිත් නොහොඳකම් කීපයක්ම තිබුණා. ඒ හින්දම තමයි රාම රාවණා සටනෙදි තමන්ගේ අයියව පරාද කරන්න රාමට අවශ්යජ උදව් උපකාර විභීෂණයන් ලබා දෙන්නේ.
විභීෂණ රජතුමා රාවණයන්ගේ සහෝදරයෙක් විදියට සැළකුවට එතුමා රාවණා රජතුමාගේ අර්ධ සහෝදරයෙක් කියලා තමයි කියවෙන්නේ. ඒ කියන්නේ රාවණා රජතුමාගෙත් විභීෂණ රජතුමාගෙත් පියා වෛශ්රෙවණ මුණි වුනත් රාවණා රජතුමාගේ මව වුණ කෛකසි දේවිය විභීෂණයන්ගේ මව නොවේ කියලයි කියවෙන්නේ. හැබැයි තවත් තැනක කියවෙන විදියට නම් රාවණා, කුම්භකර්ණ , විභීෂණ, සහ සුපර්ණකා කියන්නේ එක කුස ඉපදුන සහෝදරයින් කියලත් කියවෙනවා. වෛශ්රිවණ මුණිට දාව ඉන්දියානු දේවියකට ලැබුණ කුවේර තමයි මුලින්ම ලංකාවේ පාලනය ගෙනගිහින් තියෙන්නේ. ඒත් කුවේරයන් ව ආක්රනමණය කරපු රාවණා තමන්ගේ බලය හෙළදිවයින පුරා පතුරනවා. කුවේරයන්ට අයිති වෙලා තිබුණ ආලකමංදාව වගේම දඬුමොණරයත් රාවණා අයිතිකරගන්නවා. හැබැයි මේ හෙළදිවයිනේ පාලනයට කැමැත්තෙන් හිටපු තව කෙනෙක් තමයි විභීෂණ කියන්නෙත්. ඒත් බලසම්පන්න රාවණා එක්ක මුහුණට මුහුණ සටන් කරන්න තරම් බලයක් විභීෂණට තිබුණේ නෑ. මේ නිසා මේ දෙන්නා අතර පොඩි පොඩි මත ගැටුම් ඇතිවෙන්න ඇති කියලා කියවෙනවා.
විභීෂණ රජතුමා සහ රාවණා රජතුමා අතරේ තිබුණ හිත් නොහොඳකම් වලට හේතුවුන තවත් කාරණයක් තමයි රාවණා රජතුමාගේ සුන්දර බිරිඳ මන්දෝදරී. මෘදු උදරයක් ඇති කියන තේරුම ඇතුව තමයි ඇයට මේ නම යොදලා තියෙන්නේ. සමහර තැන්වල කියවෙන විදියට නම් සීගිරියේ සටහන් වෙලා තියෙන සීගිරි ලලනාවන් වෙන්නේ මේ මන්දෝදරී සහ ඇයගේ පරිවාර ස්ත්රීනන් කියලයි කියවෙන්නේ. ඉතින් මේ සුන්දර කාන්තාවට විභීෂණයන් ආදරේ කරන්න පටන් ගන්නවා. මේ ආදරයත් එක්ක ඇයව විවාහ කරගෙන ඉන්න තමන්ගේ සහෝදරයා ගැන අහිතක් ඇතිවෙන්න ඇති කියලත් ඉතිහාස කතා ගැන අදහස් පළකරන විද්වතුන් කියනවා. කොහොම වුනත් රාම රාවණා යුද්ධයේදී රාවණා රජතුමා පරාද වීමත් එක්ක ලංකාවේ බලය වගේම මන්දෝදරී ව විවාහ කරගන්න අවස්ථාවත් විභීෂණයන්ට ලැබෙනවා.
ලංකාවේ පාලන බලය හිමිවීමත් එක්ක තමන්ගේ රාජධානිය විදියට විභීෂණයන් තොරාගන්නේ කැළණිය ප්රහදේශය. ඒ හින්දම වෙන්න ඇති එතුමන් දේවත්වයට පත්වෙන්නේ කැළණිය ප්රහදේශයේ අශ්රිේතවයි. කැළනිය ප්ර දේශයේ තමන්ගේ පාලන කටයුතු කරගෙන ගිය විභීෂණ රජතුමා මරණින් පස්සේ මේ විදියට දේවත්වයට පත්වෙන්න ඇති. කොහොම වුනත් විභීෂණ දෙවියන්ට වැඳුම් පිඳුම් කරන්න ජනතාව යොමු වෙන්නේ කෝට්ටේ යුගයේ ඉඳලා කියලා තමයි කියවෙන්නේ.
ඉතිහාසය වෙනස් විදියට රස විඳින්න
ලංකාව පාලනය කරන, මේ හෙළදිවයින ආරක්ෂා කරන සතර වරම් දෙවිවරු අතරින් කෙනෙක් විදියට විභීෂණ දෙවියන්ව අඳුන්නනවා... අනෙක් තුන් දෙනා වෙන්නේ උපුල්වන් , සමන් , ස්කන්ධ කුමාර කියන දෙවිවරුයි.. මේ විභීෂණ දෙවියන් දේවත්වයට පත්වෙන්න කලින් අතීත හෙළදිවයිනේ රජ කෙනෙක් විදියට ජීවත් වුනා.. රාවණා රජතුමාගෙන් පස්සේ මේ හෙළදිවයිනේ රාජ්ය ත්වයට පත්වෙන්නේ මෙතුමා කියලයි පිළිගැනීම වෙන්නේ.. අපේ රටේ මුල් පදිංචි කාරයන් විදියට අපි අඳුනගත්ත යක්ෂ ගෝත්රිගකයන් අතරින් කෙනෙක් තමයි විභීෂණ කියලා කියන්නේ. විභීෂණ කියන නමේ තේරුමෙන් කියවෙන්නේ සතුරන් බියට පත්කරවන්නා කියලයි. සතුරන් බියට පත් කරන තරමට ශක්තිමත් වුන විභීෂණ රජතුමා රාම රාවණා සටනෙදි තමන්ගේ සහෝදරයට ද්රෝ හි වෙනවා. රාවණා රජතුමා විභීෂණයන්ගේ වැඩිමහල් සහෝදරයා. ඒත් මේ දෙන්නා අතරේ හිත් නොහොඳකම් කීපයක්ම තිබුණා. ඒ හින්දම තමයි රාම රාවණා සටනෙදි තමන්ගේ අයියව පරාද කරන්න රාමට අවශ්යජ උදව් උපකාර විභීෂණයන් ලබා දෙන්නේ.
විභීෂණ රජතුමා රාවණයන්ගේ සහෝදරයෙක් විදියට සැළකුවට එතුමා රාවණා රජතුමාගේ අර්ධ සහෝදරයෙක් කියලා තමයි කියවෙන්නේ. ඒ කියන්නේ රාවණා රජතුමාගෙත් විභීෂණ රජතුමාගෙත් පියා වෛශ්රෙවණ මුණි වුනත් රාවණා රජතුමාගේ මව වුණ කෛකසි දේවිය විභීෂණයන්ගේ මව නොවේ කියලයි කියවෙන්නේ. හැබැයි තවත් තැනක කියවෙන විදියට නම් රාවණා, කුම්භකර්ණ , විභීෂණ, සහ සුපර්ණකා කියන්නේ එක කුස ඉපදුන සහෝදරයින් කියලත් කියවෙනවා. වෛශ්රිවණ මුණිට දාව ඉන්දියානු දේවියකට ලැබුණ කුවේර තමයි මුලින්ම ලංකාවේ පාලනය ගෙනගිහින් තියෙන්නේ. ඒත් කුවේරයන් ව ආක්රනමණය කරපු රාවණා තමන්ගේ බලය හෙළදිවයින පුරා පතුරනවා. කුවේරයන්ට අයිති වෙලා තිබුණ ආලකමංදාව වගේම දඬුමොණරයත් රාවණා අයිතිකරගන්නවා. හැබැයි මේ හෙළදිවයිනේ පාලනයට කැමැත්තෙන් හිටපු තව කෙනෙක් තමයි විභීෂණ කියන්නෙත්. ඒත් බලසම්පන්න රාවණා එක්ක මුහුණට මුහුණ සටන් කරන්න තරම් බලයක් විභීෂණට තිබුණේ නෑ. මේ නිසා මේ දෙන්නා අතර පොඩි පොඩි මත ගැටුම් ඇතිවෙන්න ඇති කියලා කියවෙනවා.
විභීෂණ රජතුමා සහ රාවණා රජතුමා අතරේ තිබුණ හිත් නොහොඳකම් වලට හේතුවුන තවත් කාරණයක් තමයි රාවණා රජතුමාගේ සුන්දර බිරිඳ මන්දෝදරී. මෘදු උදරයක් ඇති කියන තේරුම ඇතුව තමයි ඇයට මේ නම යොදලා තියෙන්නේ. සමහර තැන්වල කියවෙන විදියට නම් සීගිරියේ සටහන් වෙලා තියෙන සීගිරි ලලනාවන් වෙන්නේ මේ මන්දෝදරී සහ ඇයගේ පරිවාර ස්ත්රීනන් කියලයි කියවෙන්නේ. ඉතින් මේ සුන්දර කාන්තාවට විභීෂණයන් ආදරේ කරන්න පටන් ගන්නවා. මේ ආදරයත් එක්ක ඇයව විවාහ කරගෙන ඉන්න තමන්ගේ සහෝදරයා ගැන අහිතක් ඇතිවෙන්න ඇති කියලත් ඉතිහාස කතා ගැන අදහස් පළකරන විද්වතුන් කියනවා. කොහොම වුනත් රාම රාවණා යුද්ධයේදී රාවණා රජතුමා පරාද වීමත් එක්ක ලංකාවේ බලය වගේම මන්දෝදරී ව විවාහ කරගන්න අවස්ථාවත් විභීෂණයන්ට ලැබෙනවා.
ලංකාවේ පාලන බලය හිමිවීමත් එක්ක තමන්ගේ රාජධානිය විදියට විභීෂණයන් තොරාගන්නේ කැළණිය ප්රහදේශය. ඒ හින්දම වෙන්න ඇති එතුමන් දේවත්වයට පත්වෙන්නේ කැළණිය ප්රහදේශයේ අශ්රිේතවයි. කැළනිය ප්ර දේශයේ තමන්ගේ පාලන කටයුතු කරගෙන ගිය විභීෂණ රජතුමා මරණින් පස්සේ මේ විදියට දේවත්වයට පත්වෙන්න ඇති. කොහොම වුනත් විභීෂණ දෙවියන්ට වැඳුම් පිඳුම් කරන්න ජනතාව යොමු වෙන්නේ කෝට්ටේ යුගයේ ඉඳලා කියලා තමයි කියවෙන්නේ.
ඉතිහාසය වෙනස් විදියට රස විඳින්න
Comments
Post a Comment